۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

محکومیت محمد سیف زاده به شش سال زندان در پایان سپری کردن دو سال حکم پرونده اول

همسر و وکیل محمد سیف زاده با تایید حکم ۶ سال حبس این وکیل دادگستری به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:
« آقای سیف زاده امروز(۵ شنبه ۳ اسفند) در زمان ملاقات به من گفت که نامه ای به آقای آوایی، معاون رییس قوه قضاییه نوشته است و در آن نامه توضیح داده که اگر ایشان به عنوان مرجعی که امکان ارجاع پرونده را به یک دادگاه صالح از نظر خود آقای سیف زاده و بنا بر شرایط قانونی را دارند، پرونده را به آنجا ارجا ع دهند، در دادگاه شرکت می کنند و از خود دفاع ماهوی و شکلی می کنند اما اگر پرونده قرار باشد در همان شعبه دادگاه انقلاب باشد ایشان هیچ اعتراض به رای نخواهند کرد.»

فاطمه گلزار با اظهار تاسف از چنین حکمی گفت:« :«متاسفانه در آستانه روز وکیل، در آستانه سال جدید و در زمانیکه ما دیگر منتظر پایان محکومیت او بودیم و انتظار داشتیم ۵ فروردین به خانه برگردد متوجه شدیم که رای در زندان به او ابلاغ شده و متاسفانه به ۶ سال حبس محکوم شده است.» همسر آقای سیف زاده در خصوص آخرین وضعیت جسمی و روحی او گفت:« از نظر جسمی خدا را شکر بعد از عمل سنگ شکن کلیه بهتر شده است. اما از نظر روحی بهرحال مشکل است پذیرش عملی که خلاف قانون باشد آنهم برای وکیلی که آگاه به قانون است.

وضعیت وخیم و نگران کننده چهار تن از بازداشت شدگان عاشورای


وضعیت وخیم و نگران کننده چهار تن از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸ محبوس در زندان اوین به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، احمد دانشپورمقدم زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده، با تشدید بیماری کولون مجددا دچار خونریزی روده بزرگ گشته و در شرایط وخیمی بسر می‌برد.
مسئولین تا کنون از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان جهت معالجه طفره رفته و علت این کار خود را امتناع این زندانی سیاسی از پوشیدن لباس فرم زندان که بصورت گزینشی به تن برخی از زندانیان می‌شود عنوان نموده‌اند. احمد دانشپورمقدم از بازداشت شدگان وقایع ۶ دی ماه ۱۳۸۸ (عاشورا) می‌باشد که در دادگاه انقلاب تهران به اتهام "هواداری از سازمان مجاهدین خلق و شرکت در تجمعات" به اعدام محکوم شده و حکم وی نیز در شعبه ۳۶ تجدید نظر به تایید رسیده است. این حکم هیچ‌گاه به ایشان ابلاغ نشد و تنها به وکیل تسخیری وی ابلاغ گردید که از هویت این وکیل هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

میترا پورشجری: قصد جان پدرم را دارند

جلسات پرسش و پاسخ

اطلاعیه
جلسات پرسش و پاسخ کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
پرسش و پاسخ از هیئت رئیسه کانون 17.00 الی 19.00

برای آشنائی بیشتر با منشور و اصول کانون، نحوه فعالیت، رفع ابهامات و پاسخگوئی به سئوالات اعضای کانون مقرر شده که هر 2 هفته یکبار در روزهای جمعه از ساعت 1700 الی 1900 جلسه پرسش و پاسخ با یکی از مسئولین کانون دفاع از حقوق بشر در ایران (اعضای هیئت رئیسه، مسئولین کمیته هاو نمایندگی ها، سرپرستان امور تخصصی اینترنتی، صدا و تصویر، ماهنامه، اداری، مالی و ...) در پالتاک با مسئولیت هیئت رئیسه برگزار شود.

پاسخگوئی اولین جلسه:هیئت رئیسه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران منوچهر شفائی، حمید مقدم نیا، محسن بهرخو

زمان : جمعه 1 مارس 2013

محل برگزاری: پالتاک اتاق کانون

Paltalk:

Social Issues and Politics

Human Rights

Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran Iran

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران نمایندگی هانوفر

گزارش افتتاحیه 22 مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو

فیلم سخنرانی نماینده ایران

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۵ فوريه ۲۰۱۳

بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز بیست و پنجم فوریه در
مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس آغاز شد که تا 22 مارس ادامه خواهد
داشت.

بنا بر گزارش ” سودویند” , در برنامه افتتاحیه این نشست رئیس شورای حقوق
بشر سازمان ملل آقای رمیجیوس سخنرانی کردند ، سخنران بعدی افتتاحیه آقای وک
ژرمیک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ؛ پس ایشان خانم ناوی پیلای
کمیسرعالی حقوق بشر و آخرین سخنران افتتاحیه وزیر امور خارجه سوئیس آقای گی
گیر بورک هالتر , به عنوان نماینده کشور میزبان ؛ بودند.


<http://www.iranhrc.org/?lan=fa&p=258>

اطلاعیه 378 نمایندگی هانوفر

ماده 14 کنوانسیون کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد

بند 3 ردیف د – هر کسی باید در حضور خودش محاکمه شود. شخصا از خود دفاع نماید و یا از طریق وکیلی که خود انتخاب کرده است از خود دفاع کند. او باید از حقوق خود مطلع گردد که اگر وکیل ندارد، در صورتیکه مصالح دادگستری اقتضا می نماید و (نیز) در صورتیکه او توانائی کافی برای پرداخت (دستمزد وکیل) را نداشته باشد، بدون پرداخت هزینه ای، وکیلی برای او تعیین میگردد.

7 اسفند سالروز استقلال کانون وکلا را ارج دهیم



دیر زمانی است که ایرانیان شاهد جلوگیری از آزادی عمل کانون وکلا و عدم آزادی عمل وکلا هستیم که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران با ترفندهای مخصوص و فشار های مستمر بر این قشر از جامعه بوده و هست که در نتیجه آن هر روز بر فهرست اسامی وکلای مدافع حقوق بشرکه توسط دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، با اتهاماتی واهی و ساختگی بازداشت می شوند افزوده می شود.

با نگاهی کوتاه به این لیست از بازداشت شدگان( که یا از ایران بناچار گریخته و درعزلت غربت بسر میبرند و یا هنوز هم سالهای پرثمرعمرشان در زندانهای مختلف ایران سپری میسازند ) به عمق فاجعه پی میبریم.

گردهمائی

نشست ماهانه نمایندگی هانوفر بمنظور تبادل نظر و گزارشهای نقض حقوق بشر در ایران در بهمن ماه 1391، بررسی مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر، سخنرانی و...

برنامه سازان

آقای کامران شریفپور :

اخبار و گزارشهای نقض حقوق بشری در یکماه گذشته و تحلیل آنها

آقای رضا کریمی:

بررسی 3 ماده از اعلامیه جهانی حقوق بشر و مقایسه آن با قانون اساسی جمهوری اسلامی

سخنران و موضوع سخنرانی:

آقای حسین بحرخو: خیزش سال 1357 اشتباه بود یا انقلاب

بحث و گفتگو و تبادل نظر در پایان هر بخش

در پایان بررسی پیشنهادات و تصمیم گیری های لازم

زمان : شنبه 02 مارس 2013 ساعت 13 تا 18 بوقت اروپای مرکزی

فراخوان جلسه ماهانه نمایندگی الدنبورگ – برمن مارس 2013




با سلام و درود فراوان
بدینوسیله اولین فراخوان جلسه نمایندگی الدنبورگ – برمن در ماه مارس و در تاریخ 16.03.2013 روز شنبه را به اطلاع عزیزان و سروران گرامی میرسانیم .
لازم به ذکر است که این جلسه با حضور اعضای هیئت رئیسه کانون آقایان منوچهر شفایی ، حمید مقدم نیا و حسین بهرخو برگزار خواهد شد . بدیهی است حضور به موقع شما عزیزان ما را در برگزاری و نظم هر چه بیشتر جلسه یاری خواهد نمود .
زمان و تاریخ جلسه :  روز شنبه 16.03.2013     ساعت شروع : 13.00      ساعت پایان : 16.00
مکان : دفتر نمایندگی الدنبورگ – برمن      Oldenburg. Kaiser str 29 – IBIS
مسئول جلسه : آقای شهرام شادمانی
منشی جلسه : خانم انسیه حنیف نژاد
مواردی که در این جلسه اجرا میشود :
- گزارش و تحلیل اخبار نقض حقوق بشر در ماه گذشته توسط آقای شهرام شادمانی (اخبارعمومی ) خانم انسیه حنیف نژاد ( اخبار زنان ) آقای منصور امینی ( اخبار کودک ) اخبار جوان و دانشجو وادیان ( آقای بهزاد محمدی القی )
- بررسی مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر و مقایسه آن با وضعیت موجود در ایران
- بررسی شرایط پناهجوئی و شناخت مشکلات پناهجویان
- شعر خوانی توسط همکاران و همراهان کانون (آقای منصور امینی )
- سخنرانی در خصوص مسائل روز توسط خانم سارابنی حسن و الهام تنگستانی و فریناز قدرت
- بحث و گفتگو در خصوص تمامی موارد فوق

بررسی پیشنهادات و تصمیم گیری ها توسط اعضا و حاضرین در جلسه

حضور برای کلیه علاقمندان آزاد است .


۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

اطلاعيه چهاردهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا.



اطلاعيه چهاردهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز،

از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند ۱۳۹۱) بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۲۲ مارس ۲۰۱۳ (۲ فروردین ۱۳۹۲) ادامه خواهد يافت.

در این اجلاس که در آستانه "انتخابات" دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد، پس از حضور محمد مهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در روز سه شنبه ۲۶ فوریه، گزارش آقای احمد شهید گزارشگر ويژه ایران در روز دوشنبه ۱۱ مارس بررسی می شود و سپس بر اساس آن در روزهای پایان اجلاس، قطعنامه ای در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، برای تصویب ارائه خواهد شد.

از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران، عاملان و حاميان آن همآهنگ کنند.

اطلاعيه سیزدهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا.


اطلاعيه سیزدهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز،

از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند ۱۳۹۱)  بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۲۲ مارس ۲۰۱۳ (۲ فروردین ۱۳۹۲) ادامه خواهد يافت.

در این اجلاس که در آستانه "انتخابات" دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد، پس از حضور محمد مهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در روز سه شنبه ۲۶ فوریه، گزارش آقای احمد شهید گزارشگر ويژه ایران در روز دوشنبه ۱۱ مارس بررسی می شود و  سپس بر اساس آن در روزهای پایان اجلاس، قطعنامه ای در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، برای تصویب ارائه خواهد شد.

از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران، عاملان و حاميان آن همآهنگ کنند.
ما با برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و احتمالا  تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در ارتباط با گزارش آقای احمد شهید و "انتخابات" ریاست جمهوری و شوراها و سایرموارد نقض حقوق انسانی مردم کشورمان تلاش می کنیم که همزمان با بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تدارک ببینیم.

۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

هشدار وزارت اطلاعات به فعالان کارگری

به دنبال احضار جعفر عظیم زاده و پروین محمدی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات، این دو نفر ساعت ۱۰ صبح دیروز در این دفتر حاضر شدند و تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر در مورد اتحادیه آزاد کارگران ایران و طومار سی هزار نفری کارگران مورد بازجویی قرار گرفتند. در این بازجویی پروین محمدی و جعفر عظیم زاده ضمن بیان صریح دیدگاه‌هایشان در باره مسائل مطروحه، بر قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران و حق کارگران برای جمع آوری طومار اعتراضی، تلاش برای افزایش دستمزدها، جلوگیری از تصویب اصلاحیه قانون کار و تحقق دیگر مطالباتشان تاکید گذاشتند و اعلام کردند پیگیری‌ها و اعتراضات خود را برای تحقق مطالبات طومار سی هزار نفری کارگران ادامه خواهند داد. در ادامه این بازجویی مأمورین امنیتی به ویژه بر عدم دادن فراخوان تجمع خیابانی توسط هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی تاکید گذاشتند و جعفر عظیم زاده و پروین محمدی نیز اعلام کردند تا آنجا که به آنان مربوط می‌شود ضمن ادامه تلاش و اعتراضاتشان برای تحقق مطالبات طومار سی هزار نفری کارگران، از دادن فراخوان تجمع خیابانی تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ پرهیز خواهند کرد و چنانچه تا آن زمان به خواست‌های کارگران در طومار سی هزار نفری شان رسیدگی نشود این حق را برای خود محفوظ میدانند که پس از انتخابات ریاست جمهوری و در صورت لزوم اقدام به تجمع خیابانی نیز بکنند. اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ http://www.etehadyh.com/?page=news&nid=2810

اطلاعيه دوازدهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا.




اطلاعيه دوازدهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز،

از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند ۱۳۹۱)  بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۲۲ مارس ۲۰۱۳ (۲ فروردین ۱۳۹۲) ادامه خواهد يافت.

در این اجلاس که در آستانه "انتخابات" دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد، پس از حضور احتمالی علی اکبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی، گزارش آقای احمد شهید گزارشگر ويژه ایران نیز بررسی می شود و  سپس بر اساس آن قطعنامه ای در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، برای تصویب ارائه خواهد شد.

۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

فراخوان



اعضا و مسئولین محترم کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

با سلام و درود های صمیمانه

جلسه عمومی ماهیانه کانون در سال 2013 روزیکشنبه 10 فوریه ساعت 16,00 بوقت اروپای مرکزی در فضای مجازی پالتاک اتاق کانون برگزار خواهد شد.

همانطور که مستحضرید حضور کلیه اعضا، مسئول و غیر مسئول در این جلسات که در 2 بخش برنامه ریزی شده ضروری است.

بخش اول: بررسی وضعیت اداری کانون


1. خوش آمد گوئی و خیر مقدم مسئول جلسه 5 دقیقه

2. بررسی مصوبات جلسه ماه قبل ( 10 دقیقه )

3. گزارش مسئولین نمایندگی ها و بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء 20 دقیقه

4. گزارش گروه اینترنتی و بررسی عملکرد آن توسط اعضاء ( 10 دقیقه )

5. گزارش مسئولین کمیته ها بررسی عملکرد آنان توسط اعضاء 20 دقیقه

6. گزارش هیئت رئیسه و بررسی عملکرد آن توسط اعضا ( 10 دقیقه )

7. گزارش مسئول ماهنامه و بررسی عملکرد ماهنامه توسط اعضا ( 5 دقیقه )

8. گزارش مسئول مالی و بررسی آن ( 5 دقیقه )

9. گزارش امور فرهنگی و پژوهشی 10 دقیقه

10. گزارش امور صدا و تصویر 5 دقیقه

11. پیشنهادات همکاران و بحث گفتگو و نتیجه گیری در خصوص آن ها ( 30 دقیقه )



بخش دوم: جلسه اطلاع رسانی و سخنرانی به مسئولیت نمایندگی اشتوتگارت


1 . خیر مقدم توسط مسئول نمایندگی اشتوتگارت خانم خواست خدایی

2. گزارش واخبارنقش اقتصاد در کودک آزاری توسط آقای ملک جمشیدی

3. شعرخوانی توسط آقای حاجی جو

4 . سخنرانی دررابطه با نقش اقتصاد درکودک آزاری توسط خانم خواست خدایی

مکان: پالتاک

Paltalk:

Social Issues and Politics
Human Rights
Kanoon Defa az Hoqoq Bashar dar Iran Iran

یادآوری:

1 . حضور بموقع شما باعث برگزاری منظم جلسه خواهد گردید و بنا داریم که با همکاری و همراهی شما جلسه در زمان تعیین شده آغاز و پایان یابد.

2 . همکاران محترم پیشنهادات و انتقادات خود را در زمان لازم بیان کرده تا زمان جلسه طبق روال پیش بینی شده برگزار شود .

3 . لازم است که نمایندگی ها برای مسئولیت جلسه بعدی ضمن اعلام آمادگی موضوع سخنرانشان را هم عنوان کنند.


هماهنگ کننده جلسه عمومی کانون

تشدید سرکوب و محدودیت در ایران در آستانه انتخابات

دیده‌بان حقوق بشر در باره ایران
<http://chrr.biz/spip.php?article20141>
دویچه وله:
حقوق‌بشر در ایران در سال ۲۰۱۲ نیز نقض و پایمال شده است. این روند با
نزدیک‌شدن اتنخابات ریاست جمهوری تشدید شده است. گزارش سالانه دیده‌بان
حقوق بشر در باره ایران از جنبه‌های مختلف نقض حقوق بشر در این کشور
می‌گوید.موارد مورد اشاره در گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر از تعقییب و
بازداشت و سرکوب حقوقدانان و روزنامه‌نگاران، ایجاد محدودیت برای
اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات تا حصر شخصیت‌هایی مانند میرحسین
موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی را در برمی‌گیرد.
در این گزارش به احکام اعدامی در ایران اشاره می‌شود که بر اتهامات واهی
واثبات‌نشده استوار بوده‌اند یا تحت عناوین مبهمی مانند محاربه انجام
شده‌اند. چنین اعدام‌هایی از جمله شامل شماری از کسانی شده که متهم به
قاچاق مواد مخدر بوده‌اند. بی‌عدالتی و دگرستیزی علیه اقلیت‌های مذهبی و
قومی، چه در عرصه قانونی و چه در گستره عملی به بازداشت شماری از
وابستگان به آیین بهائیت، مسیحی‌ها و فرقه‌های صوفیانه منجر شده است.
امتناع جمهوری اسلامی از همکاری با سازمان ملل و احمد شهید، مامور ویژه
این سازمان در زمینه وضعیت حقوق‌بشردر ایران نیز از دیگر موارد مورد انتقاد
درگزارش دیده‌بان حقوق بشر است. احمد شهید تا کنون دو گزارش در باره نقض
حقوق‌بشر در ایران منشتر کرده که در آن‌ها از وضعیت نگرانی‌آور نقض این
حقوق درایران به شدت ابراز نگرانی شده است. در پی سرکوب‌هایی که متعاقب
اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸شکل گرفت، هزاران ایرانی از جمله
تعداد زیادی روزنامه‌نگار مجبور به ترک میهن خود شده‌اند.

افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر




اطلاعيه یازدهم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز،

از روز دوشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ (۷ اسفند ۱۳۹۱)  بیست و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۲۲ مارس ۲۰۱۳ (۲ فروردین ۱۳۹۲) ادامه خواهد يافت.

در این اجلاس که در آستانه "انتخابات" دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد، پس از حضور احتمالی علی اکبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی، گزارش آقای احمد شهید گزارشگر ويژه ایران نیز بررسی می شود و  سپس بر اساس آن قطعنامه ای در مورد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی، برای تصویب ارائه خواهد شد.

از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران، عاملان و حاميان آن همآهنگ کنند.
ما با برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و احتمالا  تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو در ارتباط با حضور علی اکبر صالحی، گزارش آقای احمد شهید و "انتخابات" ریاست جمهوری و شوراها و سایرموارد نقض حقوق انسانی مردم کشورمان تلاش می کنیم که همزمان با بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تدارک ببینیم.